Al 50 jaar lang mensen (helpen) helpen? Dat verdient een staande ovatie. Wij hielpen Rode Kruis-Vlaanderen terugblikken én vooruitkijken. Met content-driven evenementen en stijlvolle branding.
Én met - oh jawel - een koor.

Live Event / Event Styling / Event branding

Rode Kruis-Vlaanderen

Een rijke geschiedenis, gigantische impact, boordevol toekomstplannen: en of Rode Kruis-Vlaanderen teen en tander te vertellen had naar aanleiding van hun 50ste verjaardag.

Bow tie branding

Colorclub ontwierp eerst en vooral een gepaste look ‘n’ feel: de visuele experten van ons communicatiebureau staken de huisstijl in een tijdelijk en feestelijk jasje. Eerste uitstap: stijlvolle uitnodigingen voor twee live evenementen in het prachtige Flageygebouw in Brussel.

Storytelling zet de boodschap kracht bij

Daarna begon het serieuze werk - letterlijk dan: samen identificeerden we thema’s en boodschappen op maat van de doelgroep voor elk event. Want een organisatie met inhoud en visie wil méér dan alleen vieren natuurlijk.

Hoe dat werd aangepakt? We ontbonden onze storytelling-duivels en werkten een flow van inleidende videoreportages en verdiepende panelgesprekken uit. Grondig doordacht, voorbereid en gemonteerd. En, tot slot, fantastisch tot een vloeiend geheel gekneed en gemodereerd door gastvrouw Hanne Decoutere.

Van moment naar verhaal

Dat smaakte naar meer. En dus trokken we de storytelling door … in de catering. Die gaf Colorclub in bekwame handen van Seppe Nobels en zijn cursisten van Instroom Academy. Elk gerecht serveerde een indringend verhaal, elk bord bouwde culinaire en culturele bruggen. Lekker eten met een doel én een link naar de missie van Rode Kruis-Vlaanderen.

Key content zoals speeches en videoreportages - plus wat extra’s voor de onverzadigbare surfer - prijkte nadien op een brandend webkrant. Zo werd de impact van de evenementen verlengd en verdiept. Want ook thuis in de zetel mag er al eens gevierd worden.

Lang zal ze leven… : employer branding bonus

… In de glo-ri-a! Alhoewel: Rode Kruis-Vlaanderen had een veel origineler verjaardagslied in huis. Speciaal voor hun vijftigste verjaardag scoutte de organisatie enthousiast zangtalent onder de eigen 13.000 (!) vrijwilligers.

Colorclub trommelde dan weer singer-songwriter Frederik Sioen en zangcoach Kapinga Gysels (o.a. Zita Swoon) op. Deze profs stoomden lyrics, muziek en vrijwilligers klaar voor twee live optredens.

Resultaat? Eén dijk (en oorwurm) van een song, twéé memorabele event-apotheoses en twintig vrijwilligers die een band voor het leven smeedden. Inclusief enthousiaste plannen voor een tournee. En een mooi uithangbord voor toekomstige employer branding.

Want wij kunnen het voortaan beamen: klinkt goed, daar bij Rode Kruis-Vlaanderen.

Previous
Previous

Napoleon Epicurean

Next
Next

ABN AMRO