Een betere wereld creëren? Da’s een missie waarin wij ons wel kunnen vinden. Dus gaf ABN AMRO Private Banking België er ons een belangrijk aandeel in.

Communicatietraject / Event Styling / Event branding

ABN AMRO is pionier in impact investment, ofte de financiering van ideeën die de aardbol eerlijker en groener maken. De bank wil haar private klanten hier meer en meer bij betrekken.

Of wat anders te denken bij de namen Seppe Nobels, Joost Arijs en Filip Claeys? Deze sterrenchefs toverden vegetarische en duurzame delicatessen op tafel. Een prima pairing met het kader van de magnifieke Gare Maritime in Brussel: de plek die zonder te spreken zoveel zegt over toekomstgerichte en klimaatvriendelijke transformatie.

Gevolg van al die inhoudelijke, culinaire en architecturale rijkdom? De tongen kwamen los, de geesten rijpten en een prille community werd geboren. Met als gedeelde inzet: impact creëren waar ook de generaties van morgen van kunnen genieten.

We weten dus wat ons te doen staat, richting de tweede editie van Tomorrow. Een waarbij Colorclub nog meer in de rol kruipt van creatieve partner. Een waarbij zelfs de uitnodiging al de inhoudelijke lijnen uitzet …

Maar dat vertellen we een volgende keer.

En of de boodschap binnenkwam. Want in een boksmatch tussen droge cijfers en meeslepende verhalen delen die laatste meestal de uppercut uit. Colorclub deed de research om dit selecte kransje sprekers op de bühne te brengen en creëerde in een moeite door flankerende content voor, tijdens en na het evenement voor een consequente storyline.

Op ons kwam het aan om dat impactzaadje te planten. We creëerden daarom Tomorrow, een high end hospitality event met eigen branding, én tegelijk een heus congres. Straffe content moest en zou immers dé munteenheid worden van een nieuwe community - en Tomorrow hun jaarlijkse afspraak.

Niet minder dan 10 topsprekers maakten dat waar tijdens de lancering. Met meeslepende verhalen over de economische waarde van nationale parken, upcyclede meubels, bijen in dienst van wetenschappers en noem maar op: ze gaven het publiek een inkijk in het financieel én maatschappelijk rendement van geëngageerd ondernemerschap.

Kan je duurzame thema’s geloofwaardig promoten als je event niet in een aftandse loods wordt georganiseerd, waar de gasten zelf soep moeten trekken van brandnetels? Zeker. Colorclub zorgde voor een driesterrenbeleving die de duurzame daad bij het woord voegde.

En nu? Wat na Tomorrow? De opkomst voor deze eerste editie - liefst 450 nieuwsgierigen uit beide landsdelen - was alvast een indicatie. De doelgroep kon het concept smaken en de feedback was: we want more!

Jawel, nog meer kansen tot dialoog, nog meer sprekers, nog meer content. En dat hoeft niet te verwonderen. Want moment marketing trapt niet in de valkuilen van veel one/off events. De community wordt gevormd en gevoed met een voor-, tussen- en natraject, met als rode draad heldere en originele branding, sterke video afgeleiden en krachtige storytelling.

Previous
Previous

Rode Kruis-Vlaanderen

Next
Next

vdk bank