You can start BEE up (and never stop).
Energievernieuwer BEE wilde meer dan wat vluchtige buzz. Dus zette Colorclub strategische lijnen uit. En toen kwamen we pas écht op dreef.

Digitale strategie / Online Marketing /

BEE bestormt al innoverend en hernieuwbare energie creërend de hemel. Kwiek en energiek sprong Colorclub mee aan boord. De oorspronkelijke challenge? Een event voor de inauguratie van hun strafste project tot dusver: een biomassacentrale in Gent.

De kaarten lagen evenwel complexer. B2B-speler BEE was een ruwe diamant. Maar geen gepolijst merk. Nog niet.

Daarom graafde Colorclub eerst naar wat BEE zélf energie geeft: de key drivers; dingen die het merk zijn essentie verlenen; de rotsen in BEE’s branding.

Bee bold; bee Belgian; bee passionate; bee visionary. Dankzij deze van top tot teen uitgewerkte en uitgeschreven funderingen stond het merk BEE nu als een huis. En kon de stekker in het stopcontact voor een sterke marketingstrategie, inclusief impactvol event.

Niet zomaar een event. De lancering van de Bio Energy Base (coole naam, eh?) betekende veel voor BEE. Het was zowel begin- als eindpunt.

De weg naar Bio Energy Base lag namelijk geplaveid met flink wat hobbels. Een herkenbaar verhaal voor veel ondernemers. Een van vallen, opstaan en weer doorgaan. Maar: met doorzettingsvermogen kwam na regen eindelijk zonneschijn. En wind. En biomassa!

Tegelijk is de Bio Energy Base een nieuw begin. Een tastbaar stuk visie op de toekomst van energievoorziening: Belgisch, betaalbaar, hernieuwbaar en goed voor de economie.

Colorclub zag meteen het moment marketing potentieel. De gebeurtenis belichaamde zowel mijlpaal (‘trots, we hebben het gehaald’!) als verbondenheid (‘samen zorgen we voor vooruitgang, tegen de stroom in’). En dus werd het een krachtig appèl naar elke aanwezige.

We brachten deze hefbomen vakkundig in stelling op de opening, getiteld BEECOME. Een avond met impact, voor mensen met impact.

Het moment zinderde niet alleen lang na bij de aanwezigen. Een voor- en natraject zorgde voor optimaal rendement bij diverse doelgroepen.

PR leverde mooie coverage voor de opening van de Bio Energy Base. Een video bracht het ontstaansverhaal knap in beeld. Met de groene warmte en energie van de centrale, kwam ook de content productie op toerental. Een digital native campagne hielp het spreekwoordelijke ijzer smeden terwijl het heet is.

U snapt het plaatje inmiddels: Colorclub rolde full service de marketing en communicatie van BEE uit. Het digitale luik kon niet ontbreken. Website: renewable. Socials: start me up.

Als B2B-speler is het belangrijk dat BEE om de juiste redenen wordt gevonden door de juiste bedrijven. Daarom legden we de focus op LinkedIn voor de socials, op SEO en UX voor de website.

Een dubbele challenge volbracht. BEE zette zichzelf én paradepaardje Bio Energy Base stevig in de markt. Naambekendheid: check. Activatie van B2B-netwerk: check.

Ook de positionering zit snor, omdat we éérst het merk-DNA indentificeerden. Zo wordt de durf, visie en passie van de ondernemers achter BEE overal als insteek meegenomen, van corporate communicatie over employer branding tot content marketing.

BEE bruist van de energie. Dat merk je aan hun nominatie tot Trends gazelle. Én aan de groeiende aandacht daar waar het kan gemeten worden. De website noteert steeds meer en steeds trouwere bezoekers, die steeds meer relevante pagina’s openen.

Op LinkedIn is de schare volgers op een jaar tijd zelfs verdubbeld. Die kregen met kerstmis allemaal een mooi geschenk: een whitepaper boordevol antwoorden op het prangende energievraagstuk. De toekomst ziet er goed uit. En is heel dichtbij. Dankzij BEE.

Previous
Previous

ABC Engines

Next
Next

Napoleon Epicurean