Wat als een roerganger van onze industrie je vraagt om strategisch mee te denken over een duurzame toekomst voor de scheepvaart? Dan antwoord je niet ‘ja’, wél ‘Aye captain!’ Of hoe branding, strategische positionering en productlancering in hetzelfde schuitje zitten.  

Strategy / Branding / Events / Design

 ABC Engines is een begrip in binnen- en buitenland. Al meer dan 100 (!) jaar ontwikkelt en bouwt het performante motoren voor de scheepvaart. En dat stevig verankerd vanuit Gent. Een eeuweling in het bedrijfsleven? Dat kan alleen als je innovatief blijft. ABC Engines maakt nieuwe, CO2-neutrale motoren aantrekkelijk door ze compatibel te maken met de brandstoffen van vandaag én die van morgen - waaronder waterstof. Kortom: deze nieuwe motoren hebben het potentieel om de sector te transformeren. En dus verdienden ze een naam die niet klinkt als een serienummer. 

Diep duiken naar de mooiste parel 

Brainstormen naar de perfecte naam? Zeker. Maar niet zonder veldonderzoek. Colorclub bezocht de concurrentie, de ABC-fabriekssite en organiseerde gesprekken met commerciële mensen, ontwikkelaars, ingenieurs en technici. Zelfs de CEO mocht het komen uitleggen. 

Het kind had hier immers een naam nodig die ABC strategisch zou positioneren. Toen het ColorClub-team ‘s nachts begon te dromen van cilinders en Europese uitstootnormen, wisten we: tijd om weer boven water te komen en elkaars buit aan ideeën te monsteren. 

Uiteindelijk werd de mooiste parel uit onze deep dive gekozen: Evolve. Want deze nieuwe reeks motoren laat de eigenaar ervan toe om op eigen tempo de oversteek naar een duurzame scheepvaart te maken.  

Hamburg in zicht 

De Evolve werd voorgesteld in Hamburg, voor het kruim van de internationale scheepvaart. Colorclub creëerde een beursstand die het duurzame en innovatieve karakter van de Evolve sterk in de verf zette. Inclusief ronkende onthulling en lancering.  

Lust voor het oog, functioneel én met ruimte voor besprekingen: met deze stand weet ABC meteen veel beursland te bezeilen. Ook al omdat slim gekozen belettering en schermen voorbijgangers attent maken op de troeven van het bedrijf. 

De Evolve werd dus met verve te water gelaten. Klaar om tal van schepen koers te laten zetten naar een groene, duurzame scheepvaart. Aye, captain! 

Previous
Previous

Liantis

Next
Next

BEE Strategy