Oorlog om talent? Je hebt als employer brand maar beter stevige tools bij. Of een sterke propositie, zoals Liantis. Daar krijg je als starter alle ruimte voor persoonlijke groei. Wat wél nog ontbrak in het arsenaal: een sterk concept en de vertaalslag naar een booth om te zegevieren op jobbeurzen. En dus bedacht Colorclub een gameplan.

Employer Branding / Booth Concept / Events / Design

Hoe krijg je jonge talenten zover dat ze de spreekwoordelijke handrem toetrekken voor precies jouw beursstand? Met de juiste boodschap? Iets om mee te geven, zodat er ook terug thuis nog een brand belletje rinkelt? En mét dataretentie voor opvolging en websiteverkeer?

Stopping power: check

Een jobbeurs vindt niet altijd plaats op de meest geestverruimende locatie. Culturele centra, loodsen en sporthallen hebben precies één ding gemeen: licht en frisse lucht buitensluiten.

Maar starters hebben net véél impulsen nodig om te ontbolsteren en te groeien. Daarom bedacht Colorclub voor Liantis een concept dat volledig draaide om … plantjes.

Hierdoor konden meteen heel wat vakjes worden afgevinkt. Stopping power voor de beursstand: check. Metafoor voor groeien in de juiste omgeving en met de juiste prikkels: check. Plantje om mee te nemen: check.

Ben jij een klimop? Of een laatbloeier?

Toch zochten we nog een sterkere link met employer branding. En dus werden de boodschappen bij de plantjes netjes gesegmenteerd volgens de types profielen waar Liantis naar op zoek is, en van een aangepaste call to action voorzien.

Resultaat: veel nieuwsgierige blikken op elke jobbeurs waar Liantis vanaf nu paraat tekent. Véél jong talent dat wortel schiet voor de plantaardige Liantis-booth. Het juiste zaadje geplant in de juiste hoofden. Ontkiemende werkrelaties. En veel huisjes en appartementjes waar zowel plant als mens volop groeien - wegens het juiste plekje gevonden.

"We zijn heel erg blij met onze vernieuwde stand voor de jobbeurzen. We springen er nu echt uit op zo’n jobbeurs en dat op een manier die echt bij ons als werkgever past. Onze recruiters kunnen zich nu focussen op het voeren van de juiste gesprekken i.v.p. steeds bezig te moeten zijn met studenten naar de stand toe krijgen. De studenten komen vanzelf!”
Sara Walraven - Employer Branding Marketing Business Partner

Previous
Previous

Stibbe

Next
Next

ABC Engines