Verbondenheid creëren over kilometers glasvezelkabel heen? Niet simpel. Toch slaagde Adecco erin om een hechtere band te smeden tussen haar diverse community in België. Hoe? Colorclub vond de juiste invalshoek en lanceerde een succesvol platform.

Employer Branding / Teambuilding / Events

Het zou de titel van een roman kunnen zijn: community building in tijden van corona. Nu, de pandemie was op de terugweg toen Adecco een nieuwjaarsevent organiseerde voor haar 650 medewerkers, verspreid over kantoren in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Dat maakte de opdracht nog uitdagender: hoe krijg je mensen aan boord voor het zoveelste online feestje? Er was nog een andere horde te nemen: de kantoren moesten open en bereikbaar blijven.

Employer branding

Daarom ontwierp Color Club in de eerste plaats een employer branding platform: A Club. Met de A van Adecco, maar ook van de eerste, de beste. Wie wil nu niet tot zo’n club behoren? Eentje bovendien waar je zelf mee bepaalt welke muziek er speelt, dankzij open Spotify lijsten die elke medewerker kon aanvullen.

Volgende doel: de samenstelling van het evenement. Met een goede mix van live interview, opnames en entertainment. Op die manier kon elke medewerker volgen en toch even afhaken wanneer de plicht op kantoor riep.

Een aantrekkelijke chapeau die verbondenheid creëert én voor elk wat wils: ideaal om banden te smeden tussen een behoorlijk diverse medewerkersgroep. Junior of senior, Frans- of Nederlandstalig, gericht op blue collar of white collar: allemaal A club!

Elke club heeft een host. Journalist Ben Roelants nam de taak op zich en ook dat was een doordachte keuze. Roelants presenteerde reeds live events voor Adecco en was zodoende een vertrouwd gezicht. Dat helpt, als je de stap naar online moet zetten.

Een blijvertje

Resultaat? Zwierig het nieuwe jaar ingezet, zakelijke boodschappen die door veel medewerkers zijn opgepikt en geen enkele klant of kandidaat die in de nieuwjaarskou bleef staan. Prima resultaat. Mét een bonus. A Club werd zo gesmaakt als uithangbord voor de community dat het tot vandaag de nom de plume is voor de interne Adecco-events.

Wat A Club bovenal bewijst: je employer branding event hoeft niet altijd te mikken op de wildste experience. Het is belangrijker om te gaan kijken naar de drempels voor onderlinge verbondenheid. Om vervolgens de hefboom te creëren zodat elke collega erover kan.

Previous
Previous

Besix

Next
Next

Stibbe